Göteborg..

Har haft en helt fantastisk helg i Göteborg.
Började fredagen med en roadtrip med fina Emma :) råkade ta 11 timmar ner till GBG för vi hittade ju ett köpcentrum med Ikea i Karlstad. Helt underbart att bara kunna stanna när man vill.

Vid sju på kvällen anlände vi till älskade Olle i Majorna. Då var det bara att svida om för middag ute, åt världens godaste vegmat på Hagabion. Helt underbar stämning. Gick sedan vidare för att avnjuta crepes med nutella och banan på järntorget, där spelade ett bluesband, så mysigt att bara sitta på en parkbänk och höra ljudet av alla människor och spårvagnen :) Hoppade på en spårvagn och plankade till Långgatan. Där fortsatte vi med vätskestopp på diverse ställen. Sen hem till Olle för att tvärdäcka :)

Lördag morgon hade jag tydligen lovat att ut och köpa frukost för att jag är så morgonpigg.. ehh sov till elva. Så Olle cyklade iväg för att köpa frukost och dukade upp en riktig hotellfrukost för mig och Emma med tända ljus
Sen tog vi spårvagnen till Liseberg för att starta med Balder. Förstår inte hur jag vågade, men det gjorde jag :) Spökhotellet (bästa), Lisebergsbanan, Juke-box och kristallsalen. Alla tre var helt inne på att vinna sjukt mycket choklad men icke, men jag vann iaf två gosedjur (pantern sitter numer och vakar över Olles cykel). Efter Liseberg blev det taxi hem till Olle för att sova en timme innan vi skulle ut och käka middag med hans vänner. Åt på Chateu Beirut (libanesisk mat), så mysig inredning och god mat att det hela blev en fantastisk upplevelse, inte att förglömma trevliga göteborgare. Sen vandrade vi vidare, jag hem till Olle för att sova och Olle, Emma och göteborgsgänget drog på efterfest.

Söndagen blev det mest packning och roadtrip hem till Dalarna igen. Grät från Majorna till Alingsås för jag ville verkligen inte lämna Olle och GBG...

Är så utvilad trots ett späckat helgschema. Tack så mycket Emma och Olle för att ni är så fina människor. Det bästa med hela resan var nog kvällarna och mornarna när vi låg trötta och pratade :)

Kommentarer
Postat av: fanny.

Älskar ugglan du har i rubrikerna på dina inlägg! :D

Postat av: buy term papers

Hej hej! Idag är det lördag och VECKANS BABE är nu utsedd. Kika gärna in och titta vem det blev ;) Jag gör jättegärna bloglovinbyten, så om du vill göra ett bloglovinbyte med mig så är det bara att lägga till mig, sen så kontaktar du bara mig och så lovar jag att lägga till dig med :D Ha en grym lördag, för det tänker i alla fall jag ha ;) kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback